Hva gjør ei strikkedame med 5 feilhekla ruter på salongbordet?

  • 08.03.2016 kl. 20:32

Her ligger de, de feilhekla rutene i tynn fabel longprint. Hva i all verden skal jeg gjøre med dem?

Ja, hva skal ei strikkedame gjøre med 5 feilhekla sjatterte ruter i forskjellige blånyanser? Jeg kan jo SE på dem. Ogdet gjør jeg også, jeg ser, lenge og vel, mens jeg hekler noen flere ruter i rett størrelse til kirkens bymisjon i Trondhejm,  til prosjekt #mangerutersma.

Og mens jeg hekler sånne rette ruter, tenker jeg på de 5 rutene i fabel. De kan jeg jo ikke gjøre noe med. Men søte er de jo, de rutene, -synd å rekke dem opp. Men blått da, ... nei, ikke spesielt mye hos oss av interiør som går i blått, så om jeg lager putetrekk, teppe eller noe sånt, blir det likevel ikke noe som kan brukes her...

Så jeg hekler noen flere ruter, -i den rette størrelsen, i farger som skal til trønderlag og kirkens bymisjon. #mangerutersma.

Men som vi vet, så gjør strikkedamer merkelige saker i ny og ne. Ja, som i kveld foreksempel, da hekler den damen her 5 feile ruter til. For jeg synes de er så søte. Og plutselig ligger der 10 feilhekla ruter i tynn fabel longpringt på salongbordet mitt.

Hva i alle verden skal jeg gjøre med 10 feilhekla ruter da? Nei, det vet ikke jeg. Men jeg kan jo SE på dem, søte er de jo. Og det gjør jeg. Mens jeg hekler noen flere ruter som skal til Trondhjem. #Mangerutersma

Jeg får litt godt for de der søte små rutene i fabel longprint og tenker at sammen, ja, sammen kan man jo helkle dem.... For er de yndige hver for seg, blir de nok enda bedre sammen. Og plutselig har strikkedama ordna ei merkelig remse av fabelruter, som hun legger på salongbordet for å SE på.

Men der blir den remsa ikke liggende lenge, for om noen trodde at jeg bare skulle SE på mens jeg hekla noen flere ruter til Trondhjem, så stemmer ikke det helt. Snart var strikkepinnen funnet frem, - og med pinne nummer tre kom denne strikkedama i sitt rette element. Ikke lenge etter ligger det et uferdig klesplagg på salongbordet mitt.

Men om det blir kjole, skjørt, tunika eller genser, ja, det må jeg SE litt på.

#Mangerutersma #hekling #strikking #håndarbeid #håndarbeidshverdag #hjemmelaget

21 Kommentarer

fruensvilje

08.03.2016 kl. 21:13
du er virkelig kreativ,dette blir et spennende prosjekt )

Tone

09.03.2016 kl. 18:02
fruensvilje: Tusen takk. Ja, ikke vet jeg helt hva det blir. :)

tepausen.blogg.no

08.03.2016 kl. 22:41
ooi ja kult da <3

Tone

09.03.2016 kl. 18:03
tepausen.blogg.no: Takk :)

monika

08.03.2016 kl. 22:47
Det så spennende ut :) Gleder meg til å se hva det blir .

Tone

09.03.2016 kl. 18:03
monika: Takk. Ja, det lurer jeg på. :)

Hanne

08.03.2016 kl. 22:58
Veldig artig garn, hva er det? Finne farger og hadde farge skift sånn passe ofte..

Hanne

Tone

09.03.2016 kl. 18:03
Hanne: Det e long pring fabel. :)

Ramona2010

08.03.2016 kl. 23:06
Spennende løsning dette. Gleder meg til å se fortsettelsen.

Tone

09.03.2016 kl. 18:04
Ramona2010: Vi får se... jeg vet ikke om det blir bra. :)

Oldemorbloggen

08.03.2016 kl. 23:54
Ja, her er det i alle fall kreativitet av høgste klasse.

Tone

09.03.2016 kl. 18:05
Oldemorbloggen: Hehe, takk, men jeg tror jeg er mer forvirret enn noen sinde. Men et eller annet får det nå bli. :)

fjellgeitbundingen

09.03.2016 kl. 06:35
Flink du er Tone, dette blir nok fint uansett hva det blir :)

Tone

09.03.2016 kl. 18:05
fjellgeitbundingen: Takk. Men det er nok mye som er gått i søpla hos meg for det ble bare rart. Vi får se. Jeg er jo besatt av å ikke følge oppskrift. :)

gretashobby

09.03.2016 kl. 09:02
Hei kjære Tone. Eg tror eg har sagt det før, men sei det igjen. Du er jammen ikkje sann. Du har så kreativitet at du kan få til det alle meste du. Dette blir spennede å følge med på. Og du liker jo så godt å lage ting uten mønster. Så dette blir bra. Gleder meg til å følge med ja

Tone

09.03.2016 kl. 18:06
gretashobby: Ja, ikke vet jeg. Blir mye som går i søpla også når en ikke følger mønster, ...men man får jo noen erfaringer. :)

anita

09.03.2016 kl. 09:11
Heisann

Flotte lapper du hekler de blå er fine

er mega spent på hva du får ut av de blå

Ha en super dag

Tone

09.03.2016 kl. 18:07
anita: Tusen takk. JA, vi får se. Kanskje det blir noe som ikke kan brukes. Jeg er forberedt på alt. :)

dedicat

09.03.2016 kl. 12:18
Herlighet.. blir pinadø svett av deg :P

Tone

09.03.2016 kl. 18:09
dedicat: Hehe, jeg blir også svett innimellom, ....men det er bare overgangsalderen og det finnes piller. :) Joda, jeg blir litt stress-svett også av og til. :)

maiken

09.03.2016 kl. 21:43
Du er jammen svært både effektiv og kreativ. Jeg har bare strikket et par sokker til en liten en på disse 7 nettene mine..Akk o ve...

Kanskje det hadde vært fint med en tunika? Eller kanskje det er fordi jeg liker så godt tunika som gjør at jeg sier det...:)

Skriv en ny kommentar

Tone

Mamma, kone, sykepleier og strikkeslave. Her er hverdagen min i garnets floker, -på godt og vondt.

Søk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no