Hva gjr ei strikkedame med 5 feilhekla ruter p salongbordet?

  • 08.03.2016 kl. 20:32

Her ligger de, de feilhekla rutene i tynn fabel longprint. Hva i all verden skal jeg gjre med dem?

Ja, hva skal ei strikkedame gjre med 5 feilhekla sjatterte ruter i forskjellige blnyanser? Jeg kan jo SE p dem. Ogdet gjr jeg ogs, jeg ser, lenge og vel, mens jeg hekler noen flere ruter i rett strrelse til kirkens bymisjon i Trondhejm,  til prosjekt #mangerutersma.

Og mens jeg hekler snne rette ruter, tenker jeg p de 5 rutene i fabel. De kan jeg jo ikke gjre noe med. Men ste er de jo, de rutene, -synd rekke dem opp. Men bltt da, ... nei, ikke spesielt mye hos oss av interir som gr i bltt, s om jeg lager putetrekk, teppe eller noe snt, blir det likevel ikke noe som kan brukes her...

S jeg hekler noen flere ruter, -i den rette strrelsen, i farger som skal til trnderlag og kirkens bymisjon. #mangerutersma.

Men som vi vet, s gjr strikkedamer merkelige saker i ny og ne. Ja, som i kveld foreksempel, da hekler den damen her 5 feile ruter til. For jeg synes de er s ste. Og plutselig ligger der 10 feilhekla ruter i tynn fabel longpringt p salongbordet mitt.

Hva i alle verden skal jeg gjre med 10 feilhekla ruter da? Nei, det vet ikke jeg. Men jeg kan jo SE p dem, ste er de jo. Og det gjr jeg. Mens jeg hekler noen flere ruter som skal til Trondhjem. #Mangerutersma

Jeg fr litt godt for de der ste sm rutene i fabel longprint og tenker at sammen, ja, sammen kan man jo helkle dem.... For er de yndige hver for seg, blir de nok enda bedre sammen. Og plutselig har strikkedama ordna ei merkelig remse av fabelruter, som hun legger p salongbordet for  SE p.

Men der blir den remsa ikke liggende lenge, for om noen trodde at jeg bare skulle SE p mens jeg hekla noen flere ruter til Trondhjem, s stemmer ikke det helt. Snart var strikkepinnen funnet frem, - og med pinne nummer tre kom denne strikkedama i sitt rette element. Ikke lenge etter ligger det et uferdig klesplagg p salongbordet mitt.

Men om det blir kjole, skjrt, tunika eller genser, ja, det m jeg SE litt p.

#Mangerutersma #hekling #strikking #hndarbeid #hndarbeidshverdag #hjemmelaget

21 Kommentarer

fruensvilje

08.03.2016 kl. 21:13
du er virkelig kreativ,dette blir et spennende prosjekt )

Tone

09.03.2016 kl. 18:02
fruensvilje: Tusen takk. Ja, ikke vet jeg helt hva det blir. :)

tepausen.blogg.no

08.03.2016 kl. 22:41
ooi ja kult da <3

Tone

09.03.2016 kl. 18:03
tepausen.blogg.no: Takk :)

monika

08.03.2016 kl. 22:47
Det s spennende ut :) Gleder meg til se hva det blir .

Tone

09.03.2016 kl. 18:03
monika: Takk. Ja, det lurer jeg p. :)

Hanne

08.03.2016 kl. 22:58
Veldig artig garn, hva er det? Finne farger og hadde farge skift snn passe ofte..

Hanne

Tone

09.03.2016 kl. 18:03
Hanne: Det e long pring fabel. :)

Ramona2010

08.03.2016 kl. 23:06
Spennende lsning dette. Gleder meg til se fortsettelsen.

Tone

09.03.2016 kl. 18:04
Ramona2010: Vi fr se... jeg vet ikke om det blir bra. :)

Oldemorbloggen

08.03.2016 kl. 23:54
Ja, her er det i alle fall kreativitet av hgste klasse.

Tone

09.03.2016 kl. 18:05
Oldemorbloggen: Hehe, takk, men jeg tror jeg er mer forvirret enn noen sinde. Men et eller annet fr det n bli. :)

fjellgeitbundingen

09.03.2016 kl. 06:35
Flink du er Tone, dette blir nok fint uansett hva det blir :)

Tone

09.03.2016 kl. 18:05
fjellgeitbundingen: Takk. Men det er nok mye som er gtt i spla hos meg for det ble bare rart. Vi fr se. Jeg er jo besatt av ikke flge oppskrift. :)

gretashobby

09.03.2016 kl. 09:02
Hei kjre Tone. Eg tror eg har sagt det fr, men sei det igjen. Du er jammen ikkje sann. Du har s kreativitet at du kan f til det alle meste du. Dette blir spennede flge med p. Og du liker jo s godt lage ting uten mnster. S dette blir bra. Gleder meg til flge med ja

Tone

09.03.2016 kl. 18:06
gretashobby: Ja, ikke vet jeg. Blir mye som gr i spla ogs nr en ikke flger mnster, ...men man fr jo noen erfaringer. :)

anita

09.03.2016 kl. 09:11
Heisann

Flotte lapper du hekler de bl er fine

er mega spent p hva du fr ut av de bl

Ha en super dag

Tone

09.03.2016 kl. 18:07
anita: Tusen takk. JA, vi fr se. Kanskje det blir noe som ikke kan brukes. Jeg er forberedt p alt. :)

dedicat

09.03.2016 kl. 12:18
Herlighet.. blir pinad svett av deg :P

Tone

09.03.2016 kl. 18:09
dedicat: Hehe, jeg blir ogs svett innimellom, ....men det er bare overgangsalderen og det finnes piller. :) Joda, jeg blir litt stress-svett ogs av og til. :)

maiken

09.03.2016 kl. 21:43
Du er jammen svrt bde effektiv og kreativ. Jeg har bare strikket et par sokker til en liten en p disse 7 nettene mine..Akk o ve...

Kanskje det hadde vrt fint med en tunika? Eller kanskje det er fordi jeg liker s godt tunika som gjr at jeg sier det...:)

Skriv en ny kommentar

Tone

Mamma, kone, sykepleier og strikkeslave. Her er hverdagen min i garnets floker, -p godt og vondt.

Sk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no