Jeg strikker på en arm.

  • 28.02.2016 kl. 21:57

Jeg pleier det, å strikke armer. Det er iallefall det jeg pleier å skrive. Ja, at jeg strikker på armer, altså. Det har dere sikkert kunne lese til det kjedsommeligeher på bloggen min. Jeg kan foreksempel skrive; "Nå er jeg i gang med å strikke armer, men det går betydelig saktere...."... Sånn kan jeg holde på, å lure folk helt opp i stry. For skal jeg fortelle en hemmelighet, -så kan jeg ennå ikke strikke armer, nei, det skal da være måte på strikkeferdigheter. Iallefall er jeg ikke særlig dreven på det ennå, det å strikke armer, altså.

Som regel er det ermer jeg strikker på, når jeg påstår at jeg strikker på de armene. Ja, som nå, -det er altså bare ERMER.

Eller, NEI, DER GJORDE JEG DET IGJEN!!... Jeg lurte dere. Sorry, altså. Man kan da ikke strikke på ERMER. Man strikker jo alltid bare en om gangen, for man har jo ikke mer enn to ARMER. Og med to armer, kan man bare strikke ET erm. Så for å rette opp alt det jeg har sagt tidligere, så strikkes det her, ET ERME. Ja, jeg håper ikke det virket forvirrende, for akkurat nå mener jeg bare å være avklarende.

Men så feil er det heller ikke, for to ermer skal en genser ha, og det ene er underveis, festet til den sjøgrønne bolen, mens den andre er OGSÅ underveis. Ja, da menere jeg ERMEN og ikke ARMEN.

Heldigvis fikk jeg en hyggelig tekstmelding som mente det var litt bestialsk at jeg strikker armer. Det er klart at når jeg først tenker meg om og innser at gensrer har ermer og mennesker har armer, så skjønner jeg mer av problemstillingen. Ja, det skulle litt mer til enn at jeg tenkte meg om, jeg måtte lære det, -i en alder som nærmer seg femti.... Men bestialstk... Nei, det hadde jo vært kjempekult. Tenk å kunne det, at man virkelig klarte å strikke armer.

Det var da også litt kult å få den meldingen fra akkurat den læreren som forsøkte å undervise meg norskfaget i min ungdomstid. Jeg tenkte jo selvfølgelig å tøffe meg litt, som jeg også hadde en tendens til å gjøre i min ungdomstid, så jeg sa klart å tydelig ifra; "Æg klare nok å strekk arma åsså, bærre æg øva nok, det gjeld å ha trua!!" .... Ja, det var riktig så ordrett det, NESTEN rett etter ordboka.... Og læreren som er av den hyggelige sorten, sa at det ville ikke forundre.....

... og AKKURAT DET, forundra meg litt. For tenk at selv min tidligere lærer mener at det skal kunne gå an å strikke ARMER. Ja, da kan det jo ikke være helt umulig.

Men bare sånn for å avklare all forvirring, og i fall det er noen som lurer, -foreløbig strikker jeg bare på ET ERME. De der ARMENE de får jeg ta ved en annen anledning.

#Norsklærer #Ermer #Armer #Strikkegenser #Håndarbeid

19 Kommentarer

Happeningsihuttiheita

28.02.2016 kl. 22:11
Ja,hvis norsklærer'n sier det, så..... :)

Og gratulerer med flott, nytt design på bloggen din! Råflott! Digg, digg, digg.....

Tone

01.03.2016 kl. 20:21
Happeningsihuttiheita: Ikke sant. Man skal høre på norsklærere. Tenk at ho ennå er i jobb... O jeg er snart femti.... :)
Tusen takk :)

tepausen.blogg.no

28.02.2016 kl. 22:49
Artig det der på hvordan vi sier ting. Nå strikker jeg på en bol og skal snart strikke en arm og så en til

Tone

01.03.2016 kl. 20:22
tepausen.blogg.no: Hehe, fortsett å strikk. Det er jo kosen som er viktigst.

fruensvilje

29.02.2016 kl. 07:15
he he ,så flott å få ting avklart ) da skal jeg altså til å strikke ermer jeg også ) må bare frem med symaskina først så eg får sydd og klippet opp midt forran til kofta ))

ha en strikkefin dag hi hi,jeg skal innom garnbutikken etter et par ekstra nøster til kofta )

Tone

01.03.2016 kl. 20:23
fruensvilje: Ikke sant. Viktig med avklaringer. Den kofta blir kjempeflott. Å, heldige du som skal innom garnbutikk. :) Jeg var innom en i går.... og kjøpe restegarn. ;)

Sonja T

29.02.2016 kl. 08:51
Dersom du strikker magic loop skal du visstnok greie to ermer på en gang. Jeg har ikke lært meg kunsten, men siden det dreier seg om magi så kan det jo tenkes at du hadde greid to armer. Jeg har trua. (bare be min søster Lill om litt undervisning neste gang du er på Stokmarknes).

Tone

01.03.2016 kl. 20:24
Sonja T: Jøss. Kan ho det? Det høres magisk ut. Tror jeg må Google litt. :)

Ramona2010

29.02.2016 kl. 10:13
Skjønner hva du mener, men til og med oppskrifter ber en om å strikker ARMER!!!! Og du, du kan så klart strikke begge på en gang, brukte macik loop teknikken. Nei spør ikke meg, jeg kan den ikke. Men youtube kan den. Selv holder meg til en og en, passer meg best :D

Tone

01.03.2016 kl. 20:25
Ramona2010: Ja, kan profesjonelle si armer, så kan det vel ikke være den største blemmern en gjør :) Har hørt om Magic loop og må nok Google litt :)

Marianne

29.02.2016 kl. 15:30
Dette har eg faktisk aldri tenkt på.....enda eg har strikket mange .....i mitt liv.

Gratulerer med knallflott design på bloggen , virkelig flott :)

Ha en flott dag med både armer og ermer ;)

Tone

01.03.2016 kl. 20:27
Marianne: Jeg har aldri tenkt på det heller, armer og ermer, joda, det er bare å velge fritt, tenkte jeg. MEn så feil kan man ta. :)
Tusen takk :)

Oldemorbloggen

29.02.2016 kl. 18:35
Gudsjelovogtakk for at eg brukar nynorsk, der er ein arm ein arm, anten den står på folk eller på ein genser.

Tone

01.03.2016 kl. 20:28
Oldemorbloggen: JA, der er du bra heldig, at du slipper å forholde deg til sånne krongleord. :) :D

gretashobby

01.03.2016 kl. 09:38
Bare genseren får to ermer som er strikka med to arma, så går alt bra det :)

Tone

01.03.2016 kl. 20:33
gretashobby: Ikke sant. Hadde vært tragisk med tre ermer som var strikka med en arm :)

tepausen.blogg.no

01.03.2016 kl. 22:03
Så sant så sant og det er kos det

Tone

03.03.2016 kl. 22:22
tepausen.blogg.no: Ja, ikke sant.

tepausen.blogg.no

03.03.2016 kl. 22:38
<3

Skriv en ny kommentar

Tone

Mamma, kone, sykepleier og strikkeslave. Her er hverdagen min i garnets floker, -på godt og vondt.

Søk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no