Jeg strikker p en arm.

  • 28.02.2016 kl. 21:57

Jeg pleier det, strikke armer. Det er iallefall det jeg pleier skrive. Ja, at jeg strikker p armer, alts. Det har dere sikkert kunne lese til det kjedsommeligeher p bloggen min. Jeg kan foreksempel skrive; "N er jeg i gang med strikke armer, men det gr betydelig saktere...."... Snn kan jeg holde p, lure folk helt opp i stry. For skal jeg fortelle en hemmelighet, -s kan jeg enn ikke strikke armer, nei, det skal da vre mte p strikkeferdigheter. Iallefall er jeg ikke srlig dreven p det enn, det strikke armer, alts.

Som regel er det ermer jeg strikker p, nr jeg pstr at jeg strikker p de armene. Ja, som n, -det er alts bare ERMER.

Eller, NEI, DER GJORDE JEG DET IGJEN!!... Jeg lurte dere. Sorry, alts. Man kan da ikke strikke p ERMER. Man strikker jo alltid bare en om gangen, for man har jo ikke mer enn to ARMER. Og med to armer, kan man bare strikke ET erm. S for rette opp alt det jeg har sagt tidligere, s strikkes det her, ET ERME. Ja, jeg hper ikke det virket forvirrende, for akkurat n mener jeg bare  vre avklarende.

Men s feil er det heller ikke, for to ermer skal en genser ha, og det ene er underveis, festet til den sjgrnne bolen, mens den andre er OGS underveis. Ja, da menere jeg ERMEN og ikke ARMEN.

Heldigvis fikk jeg en hyggelig tekstmelding som mente det var litt bestialsk at jeg strikker armer. Det er klart at nr jeg frst tenker meg om og innser at gensrer har ermer og mennesker har armer, s skjnner jeg mer av problemstillingen. Ja, det skulle litt mer til enn at jeg tenkte meg om, jeg mtte lre det, -i en alder som nrmer seg femti.... Men bestialstk... Nei, det hadde jo vrt kjempekult. Tenk kunne det, at man virkelig klarte strikke armer.

Det var da ogs litt kult f den meldingen fra akkurat den lreren som forskte  undervise meg norskfaget i min ungdomstid. Jeg tenkte jo selvflgelig tffe meg litt, som jeg ogs hadde en tendens til gjre i min ungdomstid, s jeg sa klart tydelig ifra; "g klare nok strekk arma ss, brre g va nok, det gjeld ha trua!!" .... Ja, det var riktig s ordrett det, NESTEN rett etter ordboka.... Og lreren som er av den hyggelige sorten, sa at det ville ikke forundre.....

... og AKKURAT DET, forundra meg litt. For tenk at selv min tidligere lrer mener at det skal kunne g an strikke ARMER. Ja, da kan det jo ikke vre helt umulig.

Men bare snn for avklare all forvirring, og i fall det er noen som lurer, -forelbig strikker jeg bare p ET ERME. De der ARMENE de fr jeg ta ved en annen anledning.

#Norsklrer #Ermer #Armer #Strikkegenser #Hndarbeid

19 Kommentarer

Happeningsihuttiheita

28.02.2016 kl. 22:11
Ja,hvis norsklrer'n sier det, s..... :)

Og gratulerer med flott, nytt design p bloggen din! Rflott! Digg, digg, digg.....

Tone

01.03.2016 kl. 20:21
Happeningsihuttiheita: Ikke sant. Man skal hre p norsklrere. Tenk at ho enn er i jobb... O jeg er snart femti.... :)
Tusen takk :)

tepausen.blogg.no

28.02.2016 kl. 22:49
Artig det der p hvordan vi sier ting. N strikker jeg p en bol og skal snart strikke en arm og s en til

Tone

01.03.2016 kl. 20:22
tepausen.blogg.no: Hehe, fortsett strikk. Det er jo kosen som er viktigst.

fruensvilje

29.02.2016 kl. 07:15
he he ,s flott f ting avklart ) da skal jeg alts til strikke ermer jeg ogs ) m bare frem med symaskina frst s eg fr sydd og klippet opp midt forran til kofta ))

ha en strikkefin dag hi hi,jeg skal innom garnbutikken etter et par ekstra nster til kofta )

Tone

01.03.2016 kl. 20:23
fruensvilje: Ikke sant. Viktig med avklaringer. Den kofta blir kjempeflott. , heldige du som skal innom garnbutikk. :) Jeg var innom en i gr.... og kjpe restegarn. ;)

Sonja T

29.02.2016 kl. 08:51
Dersom du strikker magic loop skal du visstnok greie to ermer p en gang. Jeg har ikke lrt meg kunsten, men siden det dreier seg om magi s kan det jo tenkes at du hadde greid to armer. Jeg har trua. (bare be min sster Lill om litt undervisning neste gang du er p Stokmarknes).

Tone

01.03.2016 kl. 20:24
Sonja T: Jss. Kan ho det? Det hres magisk ut. Tror jeg m Google litt. :)

Ramona2010

29.02.2016 kl. 10:13
Skjnner hva du mener, men til og med oppskrifter ber en om strikker ARMER!!!! Og du, du kan s klart strikke begge p en gang, brukte macik loop teknikken. Nei spr ikke meg, jeg kan den ikke. Men youtube kan den. Selv holder meg til en og en, passer meg best :D

Tone

01.03.2016 kl. 20:25
Ramona2010: Ja, kan profesjonelle si armer, s kan det vel ikke vre den strste blemmern en gjr :) Har hrt om Magic loop og m nok Google litt :)

Marianne

29.02.2016 kl. 15:30
Dette har eg faktisk aldri tenkt p.....enda eg har strikket mange .....i mitt liv.

Gratulerer med knallflott design p bloggen , virkelig flott :)

Ha en flott dag med bde armer og ermer ;)

Tone

01.03.2016 kl. 20:27
Marianne: Jeg har aldri tenkt p det heller, armer og ermer, joda, det er bare velge fritt, tenkte jeg. MEn s feil kan man ta. :)
Tusen takk :)

Oldemorbloggen

29.02.2016 kl. 18:35
Gudsjelovogtakk for at eg brukar nynorsk, der er ein arm ein arm, anten den str p folk eller p ein genser.

Tone

01.03.2016 kl. 20:28
Oldemorbloggen: JA, der er du bra heldig, at du slipper forholde deg til snne krongleord. :) :D

gretashobby

01.03.2016 kl. 09:38
Bare genseren fr to ermer som er strikka med to arma, s gr alt bra det :)

Tone

01.03.2016 kl. 20:33
gretashobby: Ikke sant. Hadde vrt tragisk med tre ermer som var strikka med en arm :)

tepausen.blogg.no

01.03.2016 kl. 22:03
S sant s sant og det er kos det

Tone

03.03.2016 kl. 22:22
tepausen.blogg.no: Ja, ikke sant.

tepausen.blogg.no

03.03.2016 kl. 22:38
<3

Skriv en ny kommentar

Tone

Mamma, kone, sykepleier og strikkeslave. Her er hverdagen min i garnets floker, -p godt og vondt.

Sk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no